1.  توسل به حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در مشکلات:

 

از وظائف بزرگ ما توجه و توسل به حضرت بقیة الله ارواحنا فداه می باشد. مخصوصا در هنگام سختی ها،مشکلات شدید و بیماری های دشوار که بر انسان وارد می شود.

در این هنگام وظیفه ی ما برای حل آن مشکلات و رهایی از آن ها، توسل به امام زمان  ارواحنا فداه است که سرپرست امور ما است.

بنابراین در همه ی گرفتاری ها مخصوصا زمانی که بیچارگی و اضطرار سراسر وجودمان را احاطه کرده،باید به منتقم آل الله امام زمان صلوات الله علیه متوسل شویم و بدانیم همه ی گرفتاری ها و سختی هایی که به ما می رسد بر اثر غیبت آن حضرت است، و ما موظف هستیم برای ظهور آن بزرگوار دعا کنیم.

در «بحار الانوار» می فرماید: ابوالوفاء شیرازی چنین می گوید: در زندانی محصور بودم و به خاطر آن پریشان بودم و به واسطه ی امامان علیهم السلام با خدا به راز و نیاز پرداختم، هنگامی که شب جمعه رسید پس از نماز خوابیدم و حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم را در خواب دیدم.پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم او را درخواب راهنمایی فرمود که برای هرحاجتی به کدام امام و چگونه متوسل گردد؟ آن گاه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم به او فرمودند:

و اما صاحب امان؛ پس هرگاه شمشیر به گلوگاهت رسید – و دستش را بر حلقوم نهاده بود – از او یاری بخواه که یاریت می رساند.

( ابوالوفاء می گوید: ) در خواب صدا زدم:

یا مولای یا صاحب امان ادرکنی فقد بلغ مجهودی

 ای مولای من؛ ای صاحب امان؛ مرا دریاب که همانا جانم به لب رسیده است.

و ناگهان بیدار شدم و دیدم که زندان بانان، زنجیر از من باز می کنند.

در «سلاح المومنین» می فرماید: پدرم چنین فرمود:

هنگامی که شمشیر بر گردنت نهادند استغاثه کن و یاری بخواه از مولایت ولی عصر و چنین بگو:

یا صاحب امان اغثنی ، یا صاحب امان ادرکنی

فهو باب الله و الرحمة والغوث وابن المصطفی فخر االرسل

 ای صاحب امان؛ به فریادم برس، ای صاحب امان؛ مرا دریاب

او باب خدا و رحمت الهی و فریاد رس و زاده ی مصطفی فخر پیامبران است.

محدث نوری رحمة الله علیه می فرماید: ظاهرا مقصود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم  از این سخن این نیست که فقط در هنگام گرفتاری در دست دشمنان – که قصد کشن و نابودی شما را دارند – به امام عصر ارواحنا فداه متوسل شوید، بلکه کنایه از این است که باید به آن حضرت توسل جست هر وقت سختی به آخر حد رسیده باشد واسباب مادی و امید به مخلوقین از بین رفته باشد و صبر انسان لبریز گردد. و تفاوتی نمی کند که بلا و مصیبت دینی باشد یا دنیوی، از شر انسان باشد یا از شر جن، چنان که از دعای مذکور این مطلب روشن می گردد. ( صحیفهٔ مهدیه : 627 – 625 )

---------------

ادامه مطلب

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Tavia ادونس کلینیک صفحه وبلاگ دکتر کابلی Melanie سین صاد Paul فروش ویژه کاشی و سرامیک اهواز سایت رسمی مهراب bulbsa خرید کفش دخترانه